SNÖ!!!!!(-helvetet är här igen.....)

Snöhelvete, Lika underbart fördjävligt onödigt varje år. På med skidorna och fram med pulkorna och bussjäveln är sen och man tvingas stanna vid varende snöhög med ungarna trots att man fryser, det finns inget dåligt väder bara dåliga kläder. vart f-n har jag lagt barnas vinterkläder från förra året.....? De nyköpta polarn och pyret overallerna värmer mina barn så jag är säker på att de inte fryser. Förra årets söndertvättade H&M utstyrsel som dessutom är för kort i armar och ben i år, men de får duga tills mellandagsrean.  Gotexkängor på fötterna. Tennisskor är underskattade vinterskor, de duger fantastiskt bra med raggsockor i.
Iväg till skolan och dagis på strååålande humör, säg vem kan bli ledsen arg och stressad i detta fantastiska vinterlandskap!
-Nej Anton! Inte stoppa snö innanför Alice kläder! Ät inte snö Alice. Ja ag vet att bussen är se men det beror på snön. Ja jag vet att ni fryser, hoppa lite så blir det bättre. Nej INTE hoppa ut på gatan Alice. Neej Inte hoppa på Alice Anton även om du påstår att du leker plogbil så anfaller inte de heller små flickor på trottoarerna.
Efter att ha lämnat ¨barn idag tar jag en härlig långpromenad och samlar kraft och energi! halkar jag direkt hem, gåendes som en gammal pensionär med taskiga lårbenshalsar och är skiträdd för att ramla. Sen håller jag mig inne hela dagen och kanske makar mig ut och hämtar barn och hoppas att den här vintern går snabbare än tidigare år och vi får sommar redan i januari på grund av växthuseffekten.

Härliga härliga Sverige! Vem fan knäckte den briljanta idéen att befolka detta polarisiga land en gång i tiden????

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0