A som i.....

I min familj börjar vi på A. Min mama heter Agneta och hon döpte mig till Anna efter prinsessan ni vet.

När Kjell och jag fick vårt första barn blev det en Anton. Han är döpt efter nån gammal fotbollsnisse som egentligen hette Antonio Langella, men på svenska fick det bli Anton tack o lov. På den tiden måste jag nog ha varit kär i ungarnas pappa för att gå med på den....

Tack o lov  hade känslan släppt en bit när vårt nästa barn kom. Henne valde jag namnet till!

Alice. Efter Alice i underlivet.

Fick senare veta att boken egentligen hette Alice i underlandet men då var det liksom försent. också kom jag inte heller på en enda bra anledning till att ha döpt henne efter det.....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0