Barnteckningar

Idag när jag hämtade Alice på dagis kom fröknarna mot mig, viftandes med en hel hög papper. Alices teckningar....

-Hej Anna, tänkte att du säkert vill ta hem lite teckningar som Alice har gjort, vi har fullt här. Vilken liten konstnär ni har. Säger hon och ler med ett sånt där dagisfrökenspyleende.


-Nej tack jag har också fullt. Svarar jag och slipper problemet....Nej jag svarar inte så men jag tänker iaf så. och så svarar jag:

-så klart jag vill ta hem teckningarna! säger jag och slår ut armarna så jag ser lika hiskligt ärtig ut som fröken....

Sedan går jag hela vägen hem och funderar över hur jag snabbast blir av med bunten den här gången.....Jag får lägga dem på högen med resten som "konstnären" har gjort och bära ut till pappersinsamlingen så snart "konstnären" glömt vad hon gjort......

Grymt? nej men Hallå???? Med handen på hjärtat nurå, allvarligt talat. Är det OFTA snygga teckningar man får av sina ungar. Jag är INTE bra på att rita men klart bättre än så där......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0