Beskriv din familj.

Häromdan hittade APfröken på en ny läxa till barnen. "Beskriv din familj"

Anton, min son svarade på frågorna:

Min pappa heter kjell han jobbar på kontor och har ofta kostym. han bor ihop med en annan tant som heter Kicki i ett hus med stora fönster.

Min mamma heter Anna. Hon är arbetslös efter att fått kicken från hemtjänsten. Hon har ofta mysbyxor på sig. Hon bor i lägenhet på femte våningen. Den är liten. Där bor också Anders.

Min lillasyster heter Alice hon är rödhårig. mamma säger att hon fått sitt röda hår efter farmor men hon är vithårig.

Vi har en katt som heter Smulan och som kissar på låda. Hon var utekatt förut men kan inte vara ute när mamma flyttade hit. Jag tror Smulan vill ut. Hon jamar mycket.

Mitt tillägg: jag har inte alls JÄMT mysbyxor. Och Smulan jamar efter manliga katter o vem F-N gör inte det när man är isolerad i en liten trea på femte våningen??? Jag jamar jag också men lite tystare och då inte efter katter förstås. pappa Kjell har ett snyggt hus och bra jobb och en kärring inneboende som ser (helt ärligt) lite bättre ut än mig men som saknar hjärna. (Annars hade hon inte valt kjell heller) Dessutom fick jag inte kicken! Jag varslades! Sist in först ut regeln blev jag måltavla till. Varför skrev Anton inte det VIKTIGA i läxan??? kan man gå in och stryka o ändra lite innan han lämnar in den eller är man en opedagogisk mamma då?


Kommentarer
Postat av: Bodil

Hahaha, klockrent!!!

2009-11-12 @ 19:05:22
URL: http://enmynta.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0