Jag hade en dröm.....

När jag var barn drömde jag om hus på landet, många djur och söta barn ihop med en prinsliknande man....

Jag fick en trea i förorten på femtevåningen med minimal balkong, en lägenhet som ingen tycks städa eller byta gardiner i. Med asfalt utanför porten men om man tittar ordentligt på sommaren kan man se maskrosbladen treva sig uppåt mellan springorna i vägen.

Jag fick ett djur som jag trots mina försök att ta slut på (utan att stämmas för djurplågeri) och som förpestar lägenheten ännu mer.

jag fick två barn som redan vid två års ålder hade ett större fula-ord-förråd än jag ens haft i tonåren. Och som ständigt berättar mina fel och brister och gör aldrig det som jag ber dem om.

En man som flyttade ut och böts ut mot en stinkande komposthög som avlägger sina strumpor och kalsonger på diverse ställen, hushåller med sin lön och äter av vår mat och avslutar middagen med att rapa för att sedan sätta sig i soffan och göra ännu grövre kroppsljud i takt med sportkommentarernas ivriga stämmor.....För att sedan lägga sig och sova i MIN säng.....

Vad hände med mina drömmar på vägen? Glömde jag bort att formulera dem nogrannare.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0