Lunch!

Dagens lunch. Mästerkocken, drömmorsan Anna lagar: Pulvermos och bacon.....

Funkar det? är det nån näring överhuvudtaget i det?

En burk ärtor i skafferiet. Det får duga.

Kajsa ringer. Hon är en morsa till en kompis till ett av mina barn. Ni vet en sådan där SUPER morsa (pratar inte om alkoholintaget alltså då detta säkert är nolltoerans i hennes mått) Hennes tvättkorg står ALLTID tom och kläderna ligger strukna i garderoberna och inte inpulade i alla olika storlekar som i våra gemensamma garderober, skolåder, leksaksbacka och klädhögar på toaletten. (Och jaa jag har snokat i hennes garderober när jag var säker på att hon inte hunnit spola inne på toan där hon höll hus....)

-Hej kajsa, du ringer lite olägligt nu! Jag steker kött och ska börja med potatismosen så fort jag har salladen klar! säger jag medan jag guppar hysteriskt med konservöppnaren över ärtburken som verkar ha ett lock gjord av gjutjärn....

Hur gammal är de här ärtorna egentligen? Har en känsla av att de stått i mitt skafferi i alla tider.....Gjordes plåtburkar av järn förr....ska ärtor lukta fisk....?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0