Ny dag samma möjligheter.

En morgon som vanligt. vaknade av att Alice tappat bort nappen som vanligt. Trevade runt i mörkret för att hitta den som vanligt. Alice skrek som vanligt. Väckte Anton som vanligt. Jag mumlade nåt surt som vanligt. Stapplade vidare in i köket som vanligt för att sätta på den STOORA kaffekannan som vanligt. Trampade i kattens vattenskål som vanligt. (den 75åriga ni vet som inte går av för hackor....)

Nu 18 koppar senare och med kontroll på nappar, katter, skålar, koppar och mitt nyfunna intresse bloggande är jag fit for fight. Vi pratar nu gå-till-dagis-och-skola-fit for fight......

Ny dag nya möjligheter. Jo shit du......Ett talesätt som passar minst in på oss ensamstående barn o kattföräldrar..... Ny dag att leta den jädrans borsten kanske ska jag ge mig i kast med enveckorsknutarna i håret.....

Först en kopp kaffe till tror jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0